Medlemskväll för Kalmar konstförening

Utställning med landskap från samlingarna

Om två år fyller Kalmar konstförening 100 år, föreningen grundades 1917. Vår förhoppning är att ett medlemskap ska kännas både meningsfullt och angeläget, vi vill höra vad du tänker. Så kära konstvän, varmt välkommen till en medlemskväll onsdag 11 februari kl 18-21. Både för dig som redan är medlem och för dig som vill bli.

Det bjuds på bubbel och förtäring till självkostnadspris, kreativa samtal, konstnärsmöten, konstresor på gång, mingel och en och annan överraskning.

Program 11/2 18.00 – 21.00

18.00 Välkommen, presentation över ett glas bubbel.
18.15 Upplev Unobstructed lines of vision utifrån konstnären och styrelseledamoten Johanna Karlins perspektiv.
18.45 Konstmingel
19.00 Förtäring och kreativa samtal. Konstprognoser – vilken blir vår största utmaning i framtiden? Vi vill höra vad du tänker.
20.15 Om konstsamlingen – då, nu och sen
20.30 På gång för medlemmarna under 2015. Konstresor m.m.
20.45 Utlottning och en liten överraskning
21.00 Kvällen avslutas

Föranmälan senast 6 februari. Begränsat antal platser, så först till kvarn gäller. Anmälan till info@kalmarkonstmuseum.se, tel 0480-42 62 82

Monica Krook
Ordförande i styrelsen för Kalmar konstförening

Kalmar konstmuseum är ett av de enstaka museer i Sverige som ägs av en ideell förening. Ett medlemskap i Kalmar konstförening ger dig därför inflytande över kulturen. På köpet får du fri entré året runt, med flera av Sveriges mest intressanta konstutställningar.

Läs mer om Kalmar konstförening