Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

PLASTBLOMMOR, ELEVUTSTÄLLNING AV VERA LÖNN

3/5 klockan 17.0014/5 klockan 16.00

Fotoutställlning

Vernissage: onsdag 3 maj kl 17

Avgrunden mellan plast och blommor. Död och liv. I sitt arbete har Vera Lönn undersökt förhållandet mellan ord och bild för att se hur dessa båda storheter kan påverka varandra och se närmare på motsättningen som uppstår när text och bild avviker från varandra.

Bilden berättar en sak och texten något annat och i friktionen dem emellan uppstår något. Vad innebär det när vi både läser och tittar och vad är skillnaden mellan att läsa och att se? Man kan förstärka bilder med text men självklart också förstöra dem.

Alla dessa frågor har konstnären ställt sig under arbetsprocessen och fascinerats av hur oändligt mycket som finns att hämta och utveckla i undersökningen av mötet mellan bild och text.

Att använda sig av analogt fotografi blev också viktigt för Vera Lönn som var nyfiken på att hitta nya uttrycksmöjligheter i denna klassiska fotografiska teknik.

Start:
3/5 17.00